KASIM
ŞUBESİ
:MERSİN
3.Şube
sorumlusu ve personelle ilgili olumsuz gözlemleriniz?Mersin
ŞUBESİ olarak , Adana ŞUBESİnde olan bazı olanaklardan(off line hizmeti)
faydalanamıyoruz.Ayrıca bazı hocalarımız; özellikle sınıfın istediği ,ders
anlatmasından memnun kaldığı hocalarımız Mersine gelmek istemiyorlar.Bu
konuda şube sorumluları sayımız az olduğu bahanesini öne sürerek çözüm
üretemediler.Biz Mersin ŞUBESİ olarak daha az ilgilenildiğimizi düşünüyoruz
15.Hocanın rahatsızlık oluşturan yönleri?Olumsuz
tarafı Konjenital kalp hasatlıkları dışındaki konularda bizim tam anlamamız
için birez dataya girdi bu yüzden başka bölümlerin konularının temelinede
değindi .Bunun sonucunda tus’a yönelik tam vurgulanması gereken yerlerde
daha az vurgulama oldu ve bu yüzden uzun sürdü
18.Kursiyerlerin genel olarak psikolojisi
ve TUSDATA algısı nasıl? Daha da iyileştirmek için önerileriniz? Yalnızca
Mersin ŞUBESİ olarak Adana ŞUBESİnden biraz ilgi
istiyoruz
20.Kantin
fısıltılarından önemsenmesi gereken geribildirimleriniz var mı?
Sanırım bizim Mersin ŞUBESİ
olarak 4 hafta daha Adana’ya gidecekmişiz.Bazı arkadaşlar Adanaya gelecek
hocanın daha iyi olduğunu söyleyerek Adanaya gitsek iyi olur diyor .Bir
kısmıda(çoğunluk ) Adanaya gidip gelmek çok yorucu olduğunu
belirtiyorlar.Bizde şube sorumlusundan tam net bir bilgi alamıyoruz bu
konuda.
8-Olumsuz
olarak değerlendirilebilecek herhangi bir durum gözlemlediniz mi?
Arka tarfta oturanlar yazı tahtasını tam göremediklerinden
yakınıyorlar.
Zamanı
fazlaca öldüren fıkralar açısından nasıldı?
Diğer
hocalardan farklı olarak birazdaha uzunca ders dışı hikaye ve komik
anılarını anlattı.Sanırım hocamız Çukurova mezunu oldu için ve bu bölgede
çalıştığı için arkadaşlarla aynı ortak paydası vardı.
TARİH :
20.21 ARALIK
ŞUBESİ
:MERSİN
3.Şube
sorumlusu ve personelle ilgili olumsuz gözlemleriniz?
Dersleri Adana’da gördüğümüzde bizi servisle götürüyorlar fakat
servis zaman açısından hep problemli ,bu haftada dersi başka bir yerde
işledik gideceğimiz yeri bulamadılar,her Adana’ya gidişimizde problem
oluyor.Şube sorumluları , servis görevlilerine pek telkinde bulunmuyorlar
sadece bize bırakıyorlar.Servis sahipleri de bildiklerini okuyorlar.
15.Hocanın rahatsızlık oluşturan yönleri?
Ders ile ilgili hiç problem yok ama sanırım çok sigara içiyor!
18.Kursiyerlerin
genel olarak psikolojisi ve TUSDATA algısı nasıl? Daha da iyileştirmek için
önerileriniz?
Derslerin
mümkün olduğu kadar Mersinde olması çok daha iyi olacak, doğrusuda böyle
olsa gerek.
19.Kursiyerlerin
motivasyonu nasıl? Daha da iyileştirmek için önerileriniz?
20.Kantin
fısıltılarından önemsenmesi gereken geribildirimleriniz var mı?
İki hafta önce aldığımız biyokimya dersiyle ilgili olarak arkadaşlar
dersi alırken çok rahat ve kolay olduğunu söylemişti fakat arkadaşlarımız
tus sorularını çözerken konuların biraz eksik kaldığını, bazı konuları
atladığını söylediler.”Sanki Tusdatanın en baba hocaları “ Mersine
gelmediğini düşünüyorlar. Ayrıca Uzay hocanın ders anlatma tarzı olarak
herkese soru sorarak ders anlatması konusunda çoğu arkadaş rahatsız. Hatta
başka şubedeki arkadaşlarımızda bu konuda aynı şekilde düşünüyorlar.
10.Hocanın
zaman yönetimi nasıldı?: (zamanında başlama, aralar, uygun zamanda bitirme,
toplam ders anlatım saati) çok kötü:aralar uzun,
dersteki hikayeler güzel ama fazla uzun anlatımlı, ama öğle arası 45 dakika
(1saat olsun dedim yetişmiyor dedi geç vakte uzadığında anlamak güçleştiği
için ) yanımdaki arkadaş hikayelerin uzunluğundan dersten koptuğunu
sonradan zor toparlandığını söyledi
15.Hocanın
rahatsızlık oluşturan yönleri?
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilEğitimin kötü olup dersanelere ihtiyaç duyulan sistemlerde dersaneler arası ticari rekabette kaçınılmaz olarak gelinecek nokta şüphe,şaibe, içsel bilgiye erişim, etik ve yasa dışıliktir. Her sınav türü ve döneminde benzer konular toplumu yormaktadır. Çözüm tüm eğitim alanlarında köklü düzenlemeler ve dersanelerin kapatılmasıdır.
YanıtlaSilFethi Yılmaz yazdı 04.03.2019
Tıpta Uzmanlık Sınavı sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu. Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA sınava giren hocalarının soruları ezberledigini ifade etmişti. CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti: ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir.
Orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç olduğundan sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”
2019-TUS sorularının sızdırıldığı iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor. Uz. Dr. Sami Selçuk Biricik, kurucu olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve DUSDATA sitesinde yazarlık yapıyor İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı" yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Uz.Dr.Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor. Sami Selçukbiricik, Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.
Türkiye geçmişte ÖSYM sınav hırsızlıklarıni geçmişte çok yaşadı. Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.Fethi Yılmaz Odatv.com