:8
9 kasım
ŞUBESİ :KOCAELİ
GRUBU :haftasonu
DERSİNHOCASI :dr eridnç nayır dahiliye
A.PERSONELLE
İLGİLİ GÖZLEMLERİNİZ.
12.Hocanın Motivasyonu nasıldı?: (enerjisi, çabası, iyi niyeti,
kursiyeri motive etmesi, danışmanlığı)
kursıyer arkadaşlar hocanın motivasyonundan pek memnun kalmadılar hatta hocanın
asıstan olabilecegi hakkında yorumlar yaptılar
17.Kursiyerlerin
derse karşı ilgi ve verim nasıldı? (Lütfen en az sınıftan 3 kişinin görüşünü
aldıktan sonra bu soruyu cevaplayınız. Ancak; sorularınızı ya doğal yollarla
sohbet arasında yöneltin veya kendi aralarında konuşan gruplara dahil olarak
geri bildirim almaya çalışınız)
hocadan genelde memnuniyet yok asıstan olabılecegi konusunda yorum yapıldı
19.Kursiyerlerin
motivasyonu nasıl? Daha da iyileştirmek için önerileriniz?
hıc kımse
ofline hakkında bilgi vermedi
20.Kantin
fısıltılarından önemsenmesi gereken geribildirimleriniz var mı?
genelde kotu dahiliyenin peş peşe olmasını sıkıcı buldular
TARİH :15
16 kasım
ŞUBESİ :kocaeli
GRUBU :haftasonu
13‐Hocanın
Salonda ve Salon Dışında Ders Dışı Davranışları;
•
Kursiyerlerle uygunsuz diyaloglar açısından nasıldı? tenefus aralarında cok
iyiydi
•
Gereksiz şakalar açısından nasıldı?
fazlasıyla vardı
• Zamanı
fazlaca öldüren fıkralar açısından nasıldı?
yaptığı 10 fıkkradan 5 gerksızdı
• Politik,
etnik, dini konular açısından nasıldı?
politik konulara cok girdi
14‐Hocanın memnuniyet oluşturan yönleri?kursiyerlerle cok sıcak samimi
dialoglara girdi bol bol sohbet etme ve soru sorma fırsatı bulduk deras özeti
verdi bizde cok memnuniyet oluşturdu bizimle breraber hocalarında bizim icin
calıştığını gosteriyor
15‐Hocanın rahatsızlık oluşturan yönleri?
gereksiz konulara girdi fındık borsasının almanyada olması gibi
18.Kursiyerlerin
genel olarak psikolojisi ve TUSDATA algısı nasıl? Daha da iyileştirmek için
önerileriniz?
genelde temel
bilimlrden memnuniyet varken klinik bililmlrerden memnuniyet yok
Eğitimin kötü olup dersanelere ihtiyaç duyulan sistemlerde dersaneler arası ticari rekabette kaçınılmaz olarak gelinecek nokta şüphe,şaibe, içsel bilgiye erişim, etik ve yasa dışıliktir. Her sınav türü ve döneminde benzer konular toplumu yormaktadır. Çözüm tüm eğitim alanlarında köklü düzenlemeler ve dersanelerin kapatılmasıdır.
YanıtlaSilFethi Yılmaz yazdı 04.03.2019
Tıpta Uzmanlık Sınavı sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu. Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA sınava giren hocalarının soruları ezberledigini ifade etmişti. CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti: ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir.
Orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç olduğundan sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”
2019-TUS sorularının sızdırıldığı iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor. Uz. Dr. Sami Selçuk Biricik, kurucu olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve DUSDATA sitesinde yazarlık yapıyor İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı" yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Uz.Dr.Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor. Sami Selçukbiricik, Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.
Türkiye geçmişte ÖSYM sınav hırsızlıklarıni geçmişte çok yaşadı. Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.Fethi Yılmaz Odatv.com